Beste: Дигитална платформа за управление на имоти
Компания: Beste
Представител: Константин Иванов
Позиция: Co-Founder & CEO
Как се зароди идеята?
Идеята се роди от всекидневния живот - всеки от нас пряко или косвено е бил част от темата за етажната собственост и е участвал в междусъседски взаимоотношения. Общуването с хората, с които живеете в един вход или в жилищния комплекс, не се е променило особено през последните 30 години. Различни лични казуси ни подтикнаха да търсим съвременен начин за подобряване на общуването и за решаване на междусъседски въпроси. В 21-ви век е логично да се очаква, че специално създадена дигитална платформа би била от полза. След задълбочени проучвания установихме, че платформа с всички необходими според нас функционалности все още няма или не е лесно достъпна. Затова решихме да я създадем и я кръстихме Beste.
Как сформирахте екип? От къде се познавате, защо решихте да работите заедно?
В основата на проекта са Константин Иванов и Александър Парашкевов. Освен приятели, двамата са колеги от повече от шест години. Константин е по техническата част, а Александър - по дизайните. Имат много съвместни проекти, което улесни значително работата по създаването на Beste. През първите осем месеца на разработката на платформата се включи и Иван, който беше толкова впечатлен от технологичния стак, който се използва, че изяви желание за безвъзмездна подкрепа срещу възможността да е част от проекта. Показаният уникален младежки ентусиазъм му отвори вратите към това да стане партньор в Beste.
Кой беше най-трудният момент (който почти ви отказа) до сега?
Най-трудният е може би и най вълнуващият - когато платформата стана онлайн. Момент, който подготвяхме дълго и без отлагане. За отказване никога не е ставало дума.
Каква е най-смелата ви мечта?
Най-смелата ни мечта е платформата да се развие толкова в международен план, че всеки потенциален потребител (без значение дали в жилищна или бизнес сграда), да е чувал за Beste, а по-голямата част от хората да я ползват.
Ако имате магическа пръчката, кой партньор или инвеститор бихте искали да вкарате в отбора?
В следващите месеци намирането на инвеститор е сред главните ни цели. Стигнахме етап, в който освен чисто финансова помощ имаме нужда и от инвеститори / партньори, които имат опит в развитието на стартиращи компании и издигането им до следващо ниво. Затова фокусът ни ще е върху инвеститори с голям опит в развитието на стартъпи и които ще могат да допринесат за развитието на Beste с ноу-хау.
Най-големият гаф?
Стана при представяне на платформата на среща с потенциален клиент, управляващ затворени жилищни комплекси в София с няколко хиляди абонати в тях. След автоматизирани и ръчни тестове не бяхме открили проблем и ден преди това бяхме качили нова версия на платформата с няколко доста големи ъпдейта. На самото демо достигнахме до edge case, за който никой не беше помислил преди това... Единственото добро в случая беше, че само ние разбрахме за проблема и лесно продължихме по план. Най-важното е, че си взехме необходимите поуки.
Най-ценният съвет, който бихте дали на тези след вас?
Смелост в идеите. Никога не отхвърляйте и най-странните идеи и предложения. Често “заекът” е скрит точно там. А след като направите първата крачка, не се отказвайте, а продължавайте с постоянство, последователност и вяра в това, което правите.
Защо България е добро (или лошо) място за стартиране на бизнес?
България е добро място за стартиране на бизнес заради многото хора, заредени с идеи, знания и поглед в бъдещето. И заради организации като BESCO, които създават общност от единомислещи хора и компании, между които се обменят натрупаният опит, съвети, помощ и т.н. Това за всяка стартирала компания е изключително ценно. Предизвикателство за България е малкият размер на пазара, но конкретно в нашия случай граници няма, защото продуктът дава възможност за решение на проблеми на потребителите по целия свят.
Какви цели сте си поставили? Накъде искате да вървите от тук нататък?
Стремежът ни е да сме част от дигитализацията на България. Да сме основна връзка между хората, свързани с етажната собственост, и институциите. Конкретните ни цели до края на годината са Beste да стане разпознаваем бранд и платформа, ползваща се от десетки хиляди потребители. Стъпка по стъпка искаме да разширим екипа си, за да можем да преследваме и по-голямата и дългосрочна цел - Beste да се превърне в институция в Proptech сферата и да пробие и да се утвърди на международните пазари.
Искаш ли да си част от общността на BESCO? Стани член още днес!