InfluAI: Първата инфлуенсър маркетинг платформа в България

Лъчезар Младенов, Съосновател и управител
Как се зароди идеята?
Един от предишните ни бизнес проекти беше магазин за кафе напитки, в който всеки можеше да “отпечата” дигитална картинка или снимка върху млечната пяна на капучино и лате с помощта на мобилно приложение.
Голяма част от маркетинговата ни дейност се състоеше в работа с инфлуенсъри и тогава видяхме, че има много подводни камъни в целия процес. Интересът ни към технологии, маркетинг и изкуствен интелект, както и опитът в програмирането, ни накараха да се замислим как бихме могли да решим проблемите в инфлуенсър маркетинг процесите. Проблеми, които се оказа, че изпитват и големите брандове и агенции.
Така се роди influ.ai - първата българска софтуерна платформа за инфлуенсър маркетинг.
Как сформирахте екип? От къде се познавате, защо решихте да работите заедно?
Екипът се формира на няколко итерации, като за 2-3 месеца запълнихме най-важните празноти, разпределихме роли и отговорности и заработихме като екип. С част от екипа сме работили по предишни бизнес и софтуерни проекти, а с друга част се познаваме от училищна възраст. Тези предишни взаимоотношения положиха основа на една отворена и доста интересна култура, която имаме в influ.ai. Вече сме 9 души с разнообразни виждания, пол и мислене. Това ни помага да разглеждаме идеите и проблемите от различни ъгли, както и да предприемаме най-подходящите действия.
Кой беше най-трудният момент (който почти ви отказа) до сега?
Към края на 2020г. претърпяхме известни трудности, но екипът се сплоти по този начин и това ни помогна да продължим. Всеки се включи с каквото и както може и така продължаваме да се развиваме - с много воля и още повече любопитство.
Каква е най-смелата ви мечта?
Google или Facebook да обърнат внимание на технологиите и процесите, които разработваме в influ.ai. А защо не и да ни придобият?
Ако имате магическа пръчката, кой партньор или инвеститор бихте искали да вкарате в отбора?
NEXT MEDIA ACCELERATOR е програма, в която с радост бихме участвали. Разбира се, бихме работили с голяма част от инвеститорите и фондовете за рисков капитал с фокус към media, martech и adtech.
Най-големият гаф?
Случвали са се доста грешки по време на работните процеси, но се учим от тях и ги изчистваме бързо. Може би един от по-интересните гафове е когато имахме среща с потенциален клиент, но имаше временни проблеми с интернета и не можахме да представим демонстрация на нашата платформа. В интересни времена живеем :)
Най-ценният съвет, който бихте дали на тези след вас?
Колкото и банално да звучи - да не се страхуват от провал. Според мен след няколко провалени опита, успехът е много по-сладък и удовлетворяващ, отколкото ако успееш от първия път.
Как бихте обяснили бизнеса си с едно изречение на баба си?
Помагаме на хората да се доближат повече до рекламата, а бизнесът да продава повече и по-лесно.
Защо България е добро (или лошо) място за стартиране на бизнес?
България е добро място за бизнес, защото има безброй възможности, които не са реализирани тук, а има потенциал. Доста от хората в нашата екосистема казват, че България е малък пазар. Това е така за доста от индустриите, но понякога ми се иска да поглеждаме по-често към България, не само като локация за създаване на бизнес, но и като потенциален таргет пазар.
Какви цели сте си поставили? Накъде искате да вървите от тук нататък?
Целта ни е да запълним “празнините”, които виждаме в България и страните в региона. Нашата амбиция е да хванем вълната на развитието и дигитализирането на рекламната индустрия в страните от Централна и Източна Европа. Въпреки икономическите трудности, виждаме възможност за позициониране като лидер в областта на инфлуенсър маркетинга.
Искаш ли да си част от общността на BESCO? Стани член още днес!