DGTalents - НЕ РЕКЛАМНА, А ДИГИТАЛНА АГЕНЦИЯ

Компания: DGTalents
Представител: Sofia Petrova
Позиция: Strategic Marketing Consultant
Как бихте обяснили бизнеса си с едно изречение на баба си?
Изграждаме онлайн присъствието на бизнесите: създаваме уеб сайтове и платформи и съдържанието за тях и пускаме рекламите, които ни преследват "из Интернета".
Какъв проблем решава идеята ви и как се зароди?
Наблюдаваме ниша в бизнеса и маркетинга с голям потенциал и незадоволено търсене: стратегически маркетинг и развитие в дигиталното пространство, B2B маркетинг за технологични компании (SaaS, FinTech, E-commerce), както и формата на изнесен маркетинг мениджър или екип, като услуга или стойностно предложение. Обикновено интересът е от страна на компании, които са game-changers в своите индустрии и рядко се нуждаят от стандартни дигитални услуги. По-скоро имат нужда от дългосрочни решения и търсят партньор, с когото да растат заедно.
Идеята се зароди след разговори със стартиращи и развиващи се компании, които търсеха дългосрочно партньорство за своето позициониране и реклама онлайн, но откриваха на пазара единствено предефинирани в своя обхват и време маркетинг услуги. Търпението и стремежът ни да работим по индивидуален модел с всеки един от партньорите ни вероятно ограничава темпото, с което растем, но със сигурност ни гарантира устойчиви отношения и лоялни партньори, които оценяват подхода ни.
Как сформирахте екип? Откъде се познавате, защо решихте да работите заедно?
Считаме, че екипът ни е в основата на постиженията ни до момента. Всеки един от нас е бил в позицията на идеалния ни клиент: маркетинг мениджър в технологична компания, собственик на ИТ компания или член на маркетинг и sales екипите на различни бизнеси в технологичната сфера. Вярваме, че този опит ни помага по-добре да разбираме бизнес нуждите на партньорите ни и лесно да намираме общ език.
Има ли момент, който почти ви отказа?
В началото смятахме, че на пазара има твърде много специалисти и компании, които се занимават с (онлайн) маркетинг услуги и че е трудно да се откроим. Впоследствие установихме, че не е необходимо да сме сред “най-гласовитите” или най-големите, за да печелим партньорства с бизнесите, които са интересни за нас.
Най-големият гаф?
По-скоро е куриоз. Кандидатствахме по (и спечелихме!) проект за планиране и дизайн на нов уеб сайт за международна технологична компания с над 1000 служители преди ние самите да публикуваме своя собствен уеб сайт. С две думи, “обущарят ходеше бос” за известно време. Всичко е наред, уеб сайтът е live и клиентът е очарован ; )
Най-ценният съвет, който бихте дали на тези след вас?
Общувайте и изграждайте лични отношения. Дори компанията ви да е разпознаваема в дадена бизнес ниша, най-силният бранд сте самите вие. Хората работят с хора.
По какво приличате на българите и по какво се различавате от тях?
Вярваме, че българите са изключително сърцати хора, винаги готови да помогнат и да се отзоват при необходимост. Надяваме се, че пренасяме това усещане в работата си с нашите партньори.
В същото време, често се сблъскваме с определено ниво на мнителност или недоверие защо сме толкова отворени за съвместна работа, защо искаме да помогнем безвъзмездно, къде е уловката в нашето предложение, защо се интересуваме толкова от успеха на бизнеса на клиента и т.н. В работата си се фокусираме върху дългосрочните отношения с партньорите ни, а наблюденията ни са, че чуждестранните компании са една идея по-склонни да се доверяват на отсрещната страна и да делегират отговорности безусловно.
Защо България е добро (или лошо) място за стартиране на бизнес?
С колкото и възможности да разполагаме за стартиране на бизнес отново, винаги бихме го направили в България. Много хора подценяват качеството и конкурентоспособността на компаниите у нас, но опитът ни показва, че работата ни в сферата се цени високо в най-развитите или бързорастящи пазари: САЩ, Западна Европа, Близкия Изток. В сферата, в която оперираме, считаме, че има голям брой висококвалифицирани специалисти, напълно конкурентни на пазара на (дигитални) маркетинг услуги.
Ако имате магическа пръчка, кой партньор или инвеститор бихте искали да вкарате в отбора?
Apple, или всяка една компания, достатъчно дръзка да създава собствени правила в своята индустрия, вместо да подражава на стандартите в нея.
Какви цели сте си поставили? Накъде искате да вървите от тук нататък?
Бихме искали да работим с възможно най-много от компаниите, пионери в технологиите на бъдещето. Не наричаме DGTalents рекламна или дигитална агенция. Искаме брандът ни да стане синоним на партньор за бизнес развитие в дигиталното пространство (и не само), защото вярваме в конкретните измерими ползи за всяка организация от потенциала на присъствието онлайн. По-дългосрочната ни цел е да превърнем DGTalents в академия и място за развитие за прохождащите “таланти” в дигиталния маркетинг, търсещи възможност да учат чрез практикуване на умения и чрез досег до реални казуси в развиващи се компании.
Защо си част от отбора на BESCO?
Една от компаниите, наши клиенти, ни насочи към BESCO, като обществото, в което ще срещнем още бизнеси със сходен “майндсет”. Отне ни броени секунди, да вземем решението да се присъединим, за което сърдечно им благодарим : )
Допълнителна информация:
Няма как да не споделим удовлетворението си от факта, че 9 от 10 наши проекти са резултат от препоръка от доволен партньор. При създаването на DGTalents вярвахме, че имейл и LinkedIn маркетингът са топ конкуренти предимства за нас, но сега, 4 години по-късно, поглеждам портфолиото ни и твърдя с увереност, че предлагаме цялостни и индивидуални (DGTal) маркетинг решения за партньорите ни с капацитет да управляваме цялата маркетинг функция в организациите.
Искаш ли да си част от общността на BESCO? Стани член още днес!