MarketStar Bulgaria – b2b sales-as-a service for tech companies
Компания: MarketStar Bulgaria
Представител: Здравко Здравков
Позиция: Директор Бизнес Развитие
Как бихте обяснили бизнеса си с едно изречение на баба си?
Бабе, ние сме търговците към технологичните компании - изграждаме изнесени екипи, които им намират други бизнеси с интерес да разберат повече за продуктите и услугите им. Ако преценят че имат нужда, може да правим и пресявка (квалификация) на база конкретни изисквания и характеристики, както и да затваряме сделки за тях.
(b2b sales-as-a service for tech companies).
Какъв проблем решава идеята ви и как се зароди?
В последните 8 години, Теофил Шиков, основател на MarketStar Bulgaria (formerly Out2Bound) Да намериш и управляваш правилния търговски екип изисква време, опит и доста усилия. Ние създаваме demand generation и sales екипи за B2B технологични компании и им спестяваме нуждата сами да ги намират, обучават, управляват и държат мотивирани търговци и елиминираме рисковете от изграждане на собствена функция и екипи към нея.
Идеята се заражда след като Теофил Шиков е продавал hosting решения на български технологични компании - след срещи той освен потенциална сделка е получавал и предложения за работа и решава да помогне на повече от една компания и стане търговец за всички тях чрез Out2Bound (now MarketStar Bulgaria).
Как сформирахте екип? Откъде се познавате, защо решихте да работите заедно?
В началото, четиримата съоснователи на компанията са членове на студентското НПО AIESEC България и се познават работейки заедно или паралелно по различни проекти за организацията. Когато Теофил Шиков вижда потенциала за агенция по продажби, то той се обръща отново към хората с които е имал най-добра работна динамика.
Има ли момент, който почти ви отказа?
Може да се каже, че няма такъв. Имали сме трудности, но винаги сме гледали на тях като на изпитания или уроци, които са с цел да ни направят по-добри, по-силни и по-сплотени като екип и организация. И плюсът на това да има четирима партньори - винаги има кой да те подкрепя и поеме лидерската роля при нужда.
А най-големият ви гаф досега?
За последните 7 години - доста са. Но въпреки всичко, което се случи с Ковид - а именно загубата на 50% от клиентите ни в рамките на 1 месец, със загуба на част от служителите, но с оставане на това ядро в компанията, сме тук, където сме в момента и продължаваме да се учим и растем.
Най-ценният съвет, който бихте дали на тези след вас?
Упоритият е... този, който успява. Но е важно той винаги да е заобиколен от правилните хора, с които гледа в една посока.
Защо България е добро (или лошо) място за стартиране на бизнес?
България е страхотно място за стартиране на бизнес - лесно може да достигнеш до хората, с които искаш да си говориш или с които искаш работиш и често те са супер отзивчиви.
Това улеснява възможността да развиеш решението и компанията си до момента, в който може да предоставиш качество на световно ниво.
А освен това, екосистемата предлага много подкрепа и възможности - БЕСКО, Endeavor Bulgaria, акселератори и VCs, стартъп състезания, университетски програми по предприемачество и куп други неща са на разположение на хората с желание да стартират.
Ако имате магическа пръчка, кой партньор или инвеститор бихте искали да вкарате в отбора?
Ние го направихме преди 3 месеца - съюзихме се с пионерът в изнесените продажби за технологични компании “MarketStar” и се радваме че може да вкараме експертизата от това да продаваш за Fortune500 Tech компании в България.
Какви цели сте си поставили?
Целта ни е да изградим търговски екипи за глобалите лидери в тех сектора тук.
За да го направим ще продължим да набираме нови колеги за ролята на Business Development Managers, Account Managers, Account Executives и други.
От друга страна ще продължим да работим и със стартъпи, и с компании в региона, помагайки им да стъпят на различни пазари в Европа и Северна Америка.
Искаш ли да си част от общността на BESCO? Стани член още днес!